Terapia trądziku (Acne Vulgaris)

trądzik na twarzy

Trądzik to jedna z najbardziej powszechnych dermatoz, dotykająca zarówno nastolatków, jak i osoby dorosłe. Kluczowa jest właściwa pielęgnacja skóry dotkniętej trądzikiem, ze względu na możliwość rozprzestrzeniania się choroby, nasilenia zmian skórnych, a w konsekwencji powstania trwałych blizn potrądzikowych.

Szczególnie u osób w okresie dorastania, trądzik może powodować kompleksy i zaniżone poczucie własnej wartości, co z kolei przekłada się na zaburzenia w kontaktach społecznych. To błędne koło, następujących po sobie zaburzeń, może doprowadzić do wielu problemów, rzutujących na całe życie!

Jeśli chcesz pomóc sobie i swojemu dziecku, zgłoś się do specjalistycznego gabinetu MW Clinic. Każdy przypadek traktujemy indywidualnie. Określamy przyczyny i rodzaj trądziku a następnie wdrażamy skuteczną terapie antytrądzikową oraz uczymy postępowania ze skórą podczas pielęgnacji domowej.

Trądzik pospolity – jak i dlaczego powstaje?

U podstaw rozwoju najbardziej znienawidzonej odmiany trądziku, czyli trądziku pospolitego, znajdują się: nadmierna aktywność gruczołów łojowych oraz wzmożona keratynizacja ujść mieszków włosowych. Pracę gruczołów łojowych warunkuje gospodarka hormonalna (głównie androgeny, czyli męskie hormony płciowe) a także czynniki genetyczne. Powyższe czynniki tworzą idealne warunki dla bakterii beztlenowych (Propionibacterium acnes), wywołujących omawianą dermatozę. Inne bakterie, odpowiedzialne za powstawanie zmian trądzikowych to Corynebacterium acnes, Brevibacterium acnes, Pityrosporum ovale, Malassezia furfur oraz Staphylococcus albus.

Na powstawanie trądziku pospolitego wpływ mają także czynniki zewnętrzne, do których należy stosowanie kosmetyków, zawierających nieodpowiednie dla cer trądzikowych składniki. Ich drażniące, silnie wysuszające oraz zapychające pory skórne (komedogenne) działanie, powoduje pogorszenie stanu cery trądzikowej. Dlatego tak ważna w przypadku tego schorzenia jest prawidłowo dobrana pielęgnacja domowa.

Trądzik pospolity powstaje z różnych przyczyn, których określenie jest konieczne do wdrożenia skutecznej terapii.

Trądzik pospolity – objawy i rodzaje
Pojęcie ,,zaskórników” jest powszechnie znane. Wyróżnia się ich dwa rodzaje:

• Zaskórnik otwarty, widoczny jako czarny punkt na skórze. Jego wygląd warunkuje utleniona na powierzchni otwartego zaskórnika keratyna.
  • Zaskórnik zamknięty, w którym niewidoczne jest ujście mieszka włosowego. Charakterystyczny jest widoczny stan zapalny wokół mieszka.

Rodzaje trądziku pospolitego różnicuje się ze względu na widoczne zmiany na skórze:

• zaskórnikowy,
  • grudkowo- krostkowy,
  • guzkowo-cystowy,
  • bliznowcowy,
  • piorunujący
  • odwrócony.

Kiedy trądzik wywołany jest czynnikami zewnętrznymi, wyróżnia się trądzik:

• zawodowy,
  • polekowy,
  • kosmetyczny,
  • mechaniczny,
  • niemowlęcy,
  • wywołany działaniem kortykosteroidów.

Metody skutecznego zwalczania trądziku pospolitego

Dobrą wiadomością dla osób, które doświadczają nieprzyjemności związanych z tą chorobą dermatologiczną, jest fakt że da się ją zaleczyć, tak aby nie stwarzała problemu wizualnego u pacjenta. Potrzeba jednak konsekwentnego i długofalowego działania pod okiem specjalisty.

Istnieje wiele metod aparaturowych, które we właściwej konfiguracji, razem z codzienną pielęgnacją pozwolą poradzić sobie z trądzikiem pospolitym. Należą do nich:

• Prądy D’Arsonvala, które oczyszczają skórę z mikroorganizmów i działają dezynfekująco,
  • Elektro- i mezoporacja, ultradźwięki, czy infuzja bioaktywna, pomagające w przenikaniu składników biologicznie czynnych w głąb skóry.
  • Kawitacja, która powoduje złuszczanie warstwy rogowej naskórka.
  • Laseroterapia i LED’oterapia hamujące rozwój bakterii beztlenowych, poprzez uszkadzanie ich błony strukturalnej.

Nasze terapie antytrądzikowe bazują na składnikach aktywnych, które pomagają w walce z trądzikiem pospolitym. Należą do nich: srebro koloidalne, chityna, nadtlenek benzoilu pochodne witaminy A, glukonolakton, kwasy AHA i BHA, panthenol; a także wyciągi: z oczaru wirginijskiego, szałwii, dziewanny, tarczycy bajkalskiej czy lukrecji gładkiej i wiele innych.

W niektórych przypadkach konieczne może się okazać leczenie dermatologiczne. MW Clinic podejmuje się także prowadzenia terapii łączonych.

Profesjonalna terapia antytrądzikowa uchroni Cię przed powikłaniami nieleczonego trądziku – unikniesz szpecących blizn potrądzikowych!

Efektem zabiegu są wygładzone i lśniące włosy.