Terapia naczyniowa (skóra reaktywna)

skóra reaktywna kobiety

Problemy naczyniowe dotyczą znacznej części osób dorosłych. Do najczęściej spotykanych należą teleangiektazje (rozszerzone naczynia krwionośne), rumień oraz trądzik różowaty. Terapie naczyniowe przeprowadzane w MW Clinic są prowadzone z najwyższą ostrożnością oraz z uwzględnieniem wszelkich przeciwwskazań.

Nieudolne terapie mogą poważnie zaszkodzić skórze z problemami naczyniowymi, dlatego nie ryzykuj- oddaj się w nasze profesjonalne ręce!

Skład układu naczyniowego skóry

Prekapilary (naczynia przedwłosowate) i kapilary (naczynia włosowate) tworzą splot powierzchowny, (podbrodawkowy), który zaopatruje w krew brodawki skórne. Naczynia tętnicze i żylne budują splot głęboki, dostarczający krew do obszaru granicznego, pomiędzy skórą właściwą a tkanką podskórną. Przydatki skóry, takie jak mieszki włosowe i gruczoły potowe są odżywiane przez naczynia krwionośne. Do naskórka dociera już tylko limfa.

Problemy naczyniowe

• Teleangiektazje powstają na skutek trwałego rozszerzenia naczyń splotu powierzchniowego. Są widoczne przez naskórek, dlatego wielu osobom zależy na ich likwidacji. Problem ten częściej dotyczy Kobiet, co jest związane z jedną z przyczyn powstawania teleangiektazji. Żeńskie hormony estrogenowe wpływają na rozluźnienie naczyń krwionośnych, przez co naczynia mają większą skłonność do rozszerzania się.
    Przyczyny powstawania teleangiektazji dzieli się na pierwotne, które są związane z chorobami wrodzonymi oraz pewnymi okresami przejściowymi (takimi jak dzieciństwo, ciąża, wiek starczy) oraz wtórne, spowodowane działaniem czynników zewnętrznych.

Można ograniczyć prawdopodobieństwo wystąpienia wtórnych zmian naczyniowych, poprzez unikanie:

• nadmiernej ekspozycji skóry na promienie słoneczne (w tym UV i IR),
  • solarium,
  • sauny,
  • wiatru,
  • znaczących zmian temperatur,
  • długotrwałego stosowania sterydów fluorowanych,
  • zbyt gorących napojów i potraw,
  • mocnej kawy i herbaty,
  • ostrych i kwaśnych przypraw,
  • palenia papierosów,
  • stosowania hormonalnych środków antykoncepcyjnych.

• Rumień tworzy się przez bliskie skupiska teleangiektazji lub na skutek stanów zapalnych skóry różnego pochodzenia. Jest uporczywy i nieestetyczny, a także trudny o zakamuflowania.
  • Trądzik różowaty (rosacea) to przewlekła, genetyczna choroba skóry, charakteryzująca się rumieniowymi, grudkowatymi oraz krostkowatymi zmianami cery. Występuje głównie u osób dojrzałych, na podłożu łojotoku oraz zaburzeń naczynioruchowych. Może on również pojawić się u osób borykających się z nadciśnieniem tętniczym, alergiami i chorobami żołądkowymi. Częstą przyczyną pojawienia się trądziku różowatego jest przewlekły stres. Rozróżnia się aż pięć odmian tej choroby: grudkowo-krostkową, rumieniową z teleangiektazjami, ziarniakową, przerostowo-naciekową oraz oczną.
  • Naczyniaki są łagodnymi nowotworami niezłośliwymi, związanymi z siecią drobnych naczyń krwionośnych – włośniczek. Powstają na skutek nadmiernego przyrostu komórek śródbłonka w naczyniach krwionośnych i mastocytach. Podłożem rozwoju naczyniaków są nieprawidłowości genetyczne. Przeważnie występują one jako pojedyncze, nieestetyczne zmiany widoczne na skórze. Przeważnie uwidaczniają się w wieku niemowlęcym i często znikają samoczynnie do 10-12 r.ż. dziecka. Zdecydowanie częściej (2-5 razy) pojawiają się u kobiet. Zdarza się jednak, że naczyniaki nie znikają i negatywnie wpływają na wygląd i samoocenę. Mniej więcej w 50% przypadków pozostawiają po sobie blizny i teleangiektazje. W MW Clinic bezpiecznie likwidujemy:

Naczyniaki płaskie, to czerwone, lekko wypukłe zmiany naczyniowe pojawiające się głównie na skórze twarzy i karku, najczęściej o średnicy 1-3 mm. Naczyniaki płaskie, które są zlokalizowane głębiej można poznać po niebieskim prześwicie przez skórę.

Naczyniaki jamiste (przypominające plamy z wina porto) są rodzajem rozległych naczyniaków, umiejscowionych przeważnie po jednej stronie ciała. Nie znikają one samoczynnie.

Jakie metody terapii są stosowane w terapii naczyniowej?

W zależności od przyczyny powstania problemu specjaliści MW Clinic dobiorą właściwą terapię do konkretnego przypadku. Używamy miedzy innymi aparatury, która wykorzystuje działanie prądów oraz światła laserowego o różnych długościach fali.

Bardzo ważne jest konsekwentne stosowanie substancji aktywnych, naturalnych wyciągów botanicznych i emolientów zawartych w kosmetykach, zarówno podczas terapii gabinetowej, jak i w pielęgnacji domowej.

Korzystamy z bogactwa natury i podczas terapii naczyniowej wykorzystujemy miedzy innymi:

• Wyciągi botaniczne z: kasztanowca zwyczajnego, przytulii czepnej, wąkroty azjatyckiej, oczaru wirginijskiego, ruszczyka kolczastego, arniki górskiej, dzikiej róży, borówki brusznicy, lukrecji gładkiej, ruty zwyczajnej.
  • Emolienty (substancje natłuszczające) takie jak oleje: z awokado, z kiełków pszenicy, z ogórecznika, z ostropestu, z owoców rokitnika, makadamia, kokosowy, jojoba, rycynowy.
  • Składniki aktywne: witaminy z grupy B, A, alantoina, kwas azelainowy oraz mocznik.