Sublimacja

czepek na głowieCzwarty stan skupienia dla zabiegów bez skalpela

Sublimacja to zabieg służący przede wszystkim do liftingu bez użycia skalpela. Jest nazywana czwartym stanem skupienia. Świetnie radzi sobie również z usuwaniem przebarwień i zmian skórnych. Służy do bezdotykowego frakcjonowania skóry, w efekcie czego powstają mikrouszkodzenia stymulujące skórę do przebudowy. Jego wyjątkowość polega na pozornie powierzchownym działaniu, które jednak obejmuje wszystkie warstwy naskórka aż do warstwy podstawnej (rozrodczej).

Mechanizm działania:

W zabiegu sublimacji wykorzystuje się  fragment powietrza, w którym dokonuje się wyładowanie elektryczne. Przy bezdotykowym kontakcie aparatury z powierzchnią skóry (widocznym jako iskra), wytwarza się wysoka temperatura, która powoduje miejscowe odparowanie komórek naskórka (keratynocytów). Dla organizmu jest to sygnał do odbudowy skóry. Pobudzone do produkcji nowego kolagenu fibroblasty przyczyniają się do zwiększenia jędrności i elastyczności skóry.

Przygotowanie do zabiegu:

Brak zaleceń.

Przebieg zabiegu:

W dniu zabiegu kosmetolog upewnia się, że podane podczas konsultacji kosmetologicznej dane nie uległy zmianie. Jeśli nie ma przeciwwskazań, specjalista oczyszcza, osusza i dezynfekuje miejsce zabiegowe. Po czym aplikuje znieczulenie na cały obszar zabiegowy.Po upłynięciu czasu, potrzebnego do znieczulenia, kosmetolog bezdotykowo opracowuje dany obszar urządzeniem przeznaczonym do zabiegu sublimacji.

Zalety:

• Alternatywa dla inwazyjnych zabiegów chirurgicznych
  • Brak blizn
  • Punktowe działanie w miejscu zabiegu, bez wpływu na otaczające tkanki
  • Korekcja powiek odbywa się z zachowaniem ich pełnej ruchomości

Efekty:

Pierwsze efekty widoczne są od razu po zabiegu. Następne można obserwować stopniowo, podczas procesu odbudowy skóry

• Widoczne podniesienie powiek.
  • Wygładzenie powierzchni skóry, zmarszczek i bruzd
  • Redukcja blizn, rozstępów, trądziku
  • intensywna przebudowa skóry
  • usunięcie włókniaków

Główne obszary zabiegowe:

• Powieki i pozostały obszar oprawy oczu
  • Bruzdy nosowo-wargowe
  • Kąciki ust
  • Twarz

Wskazania:

• Zmarszczki i bruzdy
  • Blizny
  • Nierówna tekstura skóry
  • Opadające powieki
  • Nadmiar skóry na górnych powiekach
  • Rozstępy
  • Brodawki
  • Włókniaki
  • Trądzik

Przeciwwskazania:

• Ciąża i karmienie piersią
  • Nowotwory
  • Cukrzyca
  • Łuszczyca
  • Bielactwo
  • Skłonność do tworzenia bliznowców
  • Infekcje skórne
  • Schorzenia zaburzające proces gojenia się ran
  • Epilepsja
  • Wypełniacze, botox (1 miesiąc)
  • Samoopalacz
  • Retinoidy
  • Otwarte zmiany skórne

Zalecenia pozabiegowe

• Zabieg wymaga  3 dniowego okresu rekonwalescencji podczas którego nie wolno nakładać makijażu. Zabieg nie wyłącza klienta z codziennych zajęć. Po zabiegu na skórze wystąpią niewielkie strupki, które znikną po upływie 5-7 dni. Normalnym objawem pozabiegowym jest także niewielki obrzęk i opuchlizna w okolicy zabiegowej.
  • Przez co najmniej tydzień wskazane jest unikanie miejsc obarczonych ryzykiem infekcji, takich jak: basen, solarium, sauna i siłowni.