Czym zajmuje się trycholog?

Postęp rozwoju medycyny pozwolił na lepsze radzenie sobie z różnymi problemami. Doprowadził do powstania specjalizacji ukierunkowanych na konkretne trudności lub choroby. Jedną z nich jest zawód trychologa, do którego na wizytę umówimy się w MW CLINIC. Jest to lekarz zajmujący się problemami skóry głowy i włosów. Jest to stosunkowo nowa dziedzina, o czym świadczy fakt, że osoby szukające rozwiązania, w pierwszej kolejności kierują się do dermatologa. Często jest to podyktowane niewiedzą na temat innych specjalistów.

Jednak o wiele częściej wynika to z faktu mylenia pewnych elementów, podlegających kompetencjom danego eksperta. Warto jednak pamiętać, że osoba zajmująca się tylko danym problemem, pomoże nam w nim o wiele skuteczniej, niż lekarz posiadający wiedzę ogólną. Warto wiedzieć czym dokładnie zajmuje się trycholog i z czym można się do niego zgłosić, a także, w jaki sposób wygląda badanie.

Badanie u trychologa

Do trychologa, czyli specjalisty od skóry głowy, należy skierować się, kiedy mamy z nią problem, a w związku z tym również i z włosami. Najczęściej do gabinetu na badanie trychologiczne kierują się osoby, którym wypadają włosy.

W MW CLINIC prowadzimy również terapie na:

• łysienie androgenowe, anagenowe, telogenowe, plackowate, pociążowe, menopauzalne,

• nadmierny łojotok,

• przetłuszczające się włosy,

• świąd skóry głowy,

• łuszczycę,

• polekowe wypadanie włosów,

• łupież tłusty i suchy,

• hiperhydrozę (nadpotliwość),

• trychodynię (ból cebulki włosa),

• cienkie, szorstkie włosy.

Rolą specjalisty jest ustalić przyczynę, a także zaproponować rozwiązania ją zwalczające. W ten sposób można zahamować lub nawet odwrócić proces, wzmocnić włosy i poprawić ich kondycję. Wiedza z tego zakresu jest nieoceniona. Do gabinetu udają się także osoby odczuwające nieprzyjemne dolegliwości skóry głowy jak pieczenie czy swędzenie, z którym ekspert również pomoże się uporać. Badanie jest bezbolesne. Odbywa się ono w pozycji siedzącej. Trycholog najpierw przeprowadza wywiad, mający ustalić objawy i dowiedzieć się o pacjencie ważnych rzeczy. Po tym przy pomocy specjalnego mikroskopu ogląda skórę głowy i dokonuje wnikliwej oceny jej stanu. Pełna konsultacja trychologiczna trwa około godziny, jest całkowicie bezpieczna i bezbolesna. Podczas pełnej diagnostyki skóry głowy i włosów specjalista dobiera indywidualnie do potrzeb pacjenta spersonalizowaną terapię gabinetową oraz terapię domową. Ma to na celu zniwelować istniejący problem oraz poprawić stan skóry głowy, a także przy tym jakość włosa.